Aku baru sahaja dimaklumkan bahawa sahabat baikku Adi Azfia telah meninggalkan dunia....Innalillah wa innalillah hi ra jiun........Sahabatku baru sahaja berumur 16 belas tahun dan dia rakan sekelas aku....Banyak kenangan manis yang aku berkongsi bersamanya....Dia seorang yang baik hati, dan senang untuk sesiapa sahaja yang mahu berkawan dengannya....Kali terakhir aku berjumpa dengan dia bertempat di restoran NZ wangsa maju....Tidak terlintas fikiranku bahawa itulah perjumpaan kali terakhir bagi kami berdua....Aku sungguh terkejut apabila dimaklumkan bahawa dia telah meninggal dunia...Dan pada kali pertama dalam hidupku, barulah aku benar-benar faham bahawa ajal maut tidak mengenal perbezaan usia......Aku percaya...ada hikmah disebalik kejadian tersebut.......Aku tahu yang aku bukanlah seorang yang yang sempurna dan telah banyak dosa yang tak terkira telah aku lakukan.....Aku memohon dan berdoa kepada ALLAH untuk mendapatkan hidayah.....Amin...... Aku sedar.....kita patut hargai hidup kita dan jangan mensia-siakannya dan juga menghargai rakan-rakan yang masih lagi hidup....



TAKZIAH UNTUK ADI AZFIA SAHABAT BAIKKU, SEMOGA ROH BELIAU TERGOLONG DALAM GOLONGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN.....AMIN.....

Reactions: 

6 Responses so far.

  1. hey, shafiq, u may not remember me, but i was that loser from adni, back then, raja azfar. just came across ur blog and i didn't know u knew adi. i'm so sad and terrifed 4 his loss and i pray 4 him. i was (4 a short period of time) a classmate be4 he got kicked out and i regreted not knowing him, honestly, i hated his guts. but i knew he was an awsome guy with a bright future. i pray 4 him. i'll miss him and hope he'll be remembered with all the amazing, crazy, and funny things he's done in life.

  2. Azfar....you are not a loser! be confident! live your life to the fullest!

  3. syafiq..sabar la ye..i pun terkejut jgk dgr berita nie..x sangka laa kan...mungkin allah sayang dia..kita doa je laa untuk dia..semoga rohnya aman sentiasa..al-fatihah...

  4. muda2 dah meninggal. moga cukup amalannya. insyaallah.

    meninggal nape?

  5. kemalangan jalan raya...

  6. takziah bro.
    bykkan bersabar ek.