Petang tadi aku pergi kedai nak beli air dengan roti, sambil tu aku selak-selaklah skit newspaper hari ni..tiba-tiba jer aku baca kat front page NEW SUNDAY TIMES ada terpampang tajuk yang menyatakan MAT REMPIT & PONDAN diharamkan untuk paparan telivisyen dan filem!!!!!!AAAAAAAARRRRRRGGGHHHHHH!!!!!!!!!!! mana boleh macam nih!!! tiba-tiba jer undang2 ni keluar!!! ini kes aniaya untuk filmmakers kat Malaysia!!!! Dia tulis Tan sri musa (ketua polis) yang arahkan undang2 baru nih kepada Kementerian komunikasi & budaya!! Aku memang tak faham, kenapa polis salahkan filem padahal tu kerja diorang untuk tangkap mat rempit. Pasal benda ni polis nak kecoh tapi cetak rompak yang berleluasa tuh diorang buat bodoh jer.....!!!!!!!Aku benci cakap pasal politik, tapi aku terpaksa jugak sebab diorang nak menjahanamkan industri filem kita...benda yang ditunjukkan dalam filem adalah realiti...adakah diorang takut untuk terima realiti??? adakah ini satu konspirasi pihak berkuasa untuk berselindung atas kegagalan mereka menangani isu mat rempit& mak nyah dengan menyalahkan filem?????????? Mat rempit& pondan telah muncul lama dahulu sebelum filem2 berkisahkan matrempit&pondan ditayangkan, jadi jangan nak salahkan filem tempatan!!!!!

Macam mana filem tempatan nak maju kalau asyik kena himpit dengan tekanan kerajaan????
Kalau macam ni nak buat cerita apa???? nak buat filem cinta jer......????Alasan mereka adalah
"oohhh undang2 nih untuk buatkan rakyat Malaysia tidak terpengaruh"....KEPALA HOTAK KAU!!!!!!Habis filem luar yang ada babak2 cium peluk, racing, bunuh2, pondan, gay, lucah tu semua takpe pulak kasi tayang........Yang tonton sapa????? Rakyat Malaysia jugak!!!! Dah lar filem hantu pon diorang kata jangan buat,kalau ya pon... bincang lar dulu sebelum buat undang2 nih.. Baru jer tahun ni filem kita nak maju...dah kena aniaya macam nih.... aku tak suka amerika tapi cuba kita tengok filem diorang, maju gila...sebab negara diorang ada freedom of speech! Negara kita, haram......sebab ni lah filem kita lack of idea...mana tak nyer, ini tak bleh buat itu tak bleh buat..no freedom of creativity!!!Apa nak jadi pon aku tak tau lar dengan filem kita kalau diorang terus blame filem tempatan untuk cover kesalahan diorang.....Bagi aku filem kita belum Merdeka lagi dari jajahan orang sendiri!

KEPADA SEMUA FILMMAKER MALAYSIA, KITA FIGHT HABIS-HABISAN UNDANG2 BARU NI!!!!!!BANTAH!!!!!! DEMI KEMAJUAN FILEM MALAYSIA!!!!!!!!

Reactions: 

8 Responses so far.

  1. senang sangat lihat seseorang yang mindanya seperti awak. terima kasih kerana orang-orang macam awak lah yang mungkin dapat menjadi pemangkin yang sebenar-benar. no pressure dude. go do your thang and prosper!

    (:

  2. thanks!

  3. Rempit V3 pn tk lepas lg laa..

  4. harap2 lps ni filem berunsur 'drift' / lumba2 kereta tak diharamkan.

  5. susah, sbb ramai rakyat msia sendiri pun yg jumud dan bengap. asik ikut je cakap org kat atas tu.. cuba tengok kat youtube, cari trailer filem2 kontroversi.. cthnya mcm bohsia jgn pulih jalan hitam. aku pernah bertekak dgn sorg mamat tu sbb tak tahan dgn kebodohan dia mengkritik filem2 malaysia yg mcm tu. sume yg ko ckp kat entry ni aku ada guna (cth mcm pengaruh rempit dan pondan yg dah lama berlarutan, bukan disebabkan filem dll point). tapi ko tau apa yg mamat bodoh tu kata?

    "nak bagi pengajaran tak semestinya kena keluarkan realiti tu semua kat layar perak. itu mengundang para remaja utk mencontohi perkara2 tak baik. drama mcm CEPLOS tu pun dah cukup memberi byk pengajaran kpd org2 kita".

    bodohnya mamat tu. kalau aku jumpa dia sah2 aku bagi minum racun rumput bg dia mampos.

  6. good luck bro! huhu!

  7. This comment has been removed by the author.
  8. This comment has been removed by the author.