Wow! long long long time no write this blog.. so sorry. I used to express my thoughts by blogging but with twitter nowdays, i can express my thoughts anytime i want. so for blogspot, i only write something really really important and yes, vegetarian is IMPORTANT. I Muhamad Syafiq Bin Md Yusof is now a Vegetarian. Why? because i hate animal cruelty! its been 3 days since i have became a vegetarian and I'm proud of it. I admit that living life without eating meat is hard but it is harder to watch animals being tortured in slaughterhouses! (INCLUDING MALAYSIA!!!)





MANUSIA:Syafiq kenapa awak jadi vegetarian?
SYAFIQ:Sebab kebanyakan restoran, supermarket dan produk2 makanan beli ayam dan daging dari kilang yang mengamalkan penyeksaan binatang. Dan saya sekeras-kerasnya menolak penyeksaan terhadap binatang.
MANUSIA:Tapi kan syafiq... Malaysia mana ada macam tu...
SYAFIQ: Maksud awak macam video kat bawah ni?




Ramai orang yang cuba saya jelaskan tentang perkara ini tapi ramai yang menolak dan menganggap saya bersifat paranoia walaupun bukti-bukti dan fakta-fakta saya tepat. Kemungkinan besar sekarang ini anda semua akan mencari sebab-sebab yang akan membolehkan anda memakan daging. Tapi kita tak boleh tipu diri sendiri, kerana pilihannya hanya dua iaitu melawan nafsu untuk mengelakkan penyeksaan ataupun mengikut nafsu untuk mendapatkan kelazatan dunia. Anda menolak "vegetarian" bukan kerana anda tidak percaya video di atas, tapi cuma dalam hati anda masih mahukan kelazatan. Saya tidak memaksa sesiapa untuk menjadi vegetarian, saya cuma menunjukkan fakta,bukti dan kebenaran.

Reactions: 

4 Responses so far.

  1. jom belajar sembelih ayam sendiri. dimasak sendiri. terjamin :)

  2. Cara menyediakan makanan perlu kita tahu kerana memadangkan ramai perniaga hanya semata-mata mementing keuntungan daripada kebersihan. Saya rela juga jadi Vegetarian.

  3. sya memang separa vegeterian..seafood je boleh mkan. Ayam, ikan..meat, telur memang x leh. Allergic. X dpt terima for the first time..but lepas bace ni, alhamdulillah..dpt gak terima dgn hati terbuka.

  4. your body probably needs other nutrients too.